Sider

lørdag 16. oktober 2010

Det ble en teknikkbok

Siste kursprosjekt fra papirfestivalen nærmer seg ferdig.
Dette kurset ble hold av Liz Hicks og inneholdt utrolig mange teknikker med maling, spray og glitter. Hendene ble farget i alle regnbuens farger, kjempekjekt! Har ikke vært så veldig flink til å bruke maling og spray, har brukt det litt, men nå er jeg virkelig inspirert til å fortsette.

Utgangspunktet for kurset var å lage en bok. De ulike sidene ble laget med bruk av ulike teknikker. Gesso ble mye brukt, og har nå blitt en av mine store favoritter. (Sammen med multimedium - ny must på min scrappepult.) Legger ut noen bilder fra boken.


De to første sidene her ble ikke laget på kurset. De har jeg laget med hjelp av glimmermist og klingfolie. En teknikk jeg fant på youtube.


Det blir ingen fotoalbum av boken, men i stedet for vil jeg bruke den til å samle på de ulike teknikkene jeg har lært. Og så er det god plass til å legge inn flere teknikker som jeg forhåpentligvis vil lære meg i fremtiden.
 Her er det brukt ferdig kjøpte sider, som har felter som er glatte. Deretter er de malt. Her har jeg planer om å prøve meg frem med clear embossingpulver, og se om jeg ikke kan lage noe liknende selv.
 Ble mye flotte farger, men ser at fargene ikke kommer skikkelig frem på bildene.
Siden til venstre kommer ikke skikkelig frem. Siden er egentlig blå metallic. Her er glossy accent blandet inn i fargene, ble en skikkelig herlig effekt.

Det er flere sider også i boken. Blant annet en side som er laget med hjelp av kakeservietter.

1 kommentar:

Linda Brun sa...

Boken ble råflott....Kjekt å ha en bok hvor man kan samle de ulike teknikkene i..
Linda