Sider

fredag 2. april 2010

Påske

Så ble ikke påsken helt som planlagt. Skulle egentlig vært på hytta nå og slappet av, kommet meg vekk fra vaskemaskin og 1000 prosjekter som ligger å venter her hjemme. Ungene skulle nå vært ute på sjøen og dratt i land fisk, slik at vi kunne hatt helt fersk fisk til middag. Selv skulle jeg ligget på sofaen med en god påskekrim. Men, slik har det altså ikke blitt. Svigermor har klart å pådra seg en "idrettsskade", og ligger nå strekk ut på hytta med en skamslått hofte. Å ta med seg fire unger på hytta for å holde henne med selskap, tror jeg neppe er den rette medisinen. Så da ble det påske her hjemme i stedet for.

Vaskemaskinen jobber hardt og fikk ikke den ferien han håpet på. En hjemmepåske har gjort underverker for kjelleren derimot. Mannen tilbringer flere timer der nede til dagen, så nå kan vi faktisk ane at det kommer til å bli en kjellerstue der. Maren er strålende fornøyd med å ha hele familien hjemme. Full oppmerksomhet fra alle og ingen barnehage. Det er gode dager, med maling av egg og påskesanger!

Selv om påsken ikke ble som planlagt, så nyyyter jeg påsken allikevel. Innimellom alle mine prosjekter, klesvask og skanning av bilder har jeg fått tid til å sette meg ned med scrappepulten min. Har fått organisert og ryddet her, og fått laget en del LO'er. Er veldig fornøyd. Ser ut til at jeg får sitte mer med lim og papir i påsken, så da var det egentlig like bra at vi ble hjemme. Er godt å få gjort litt i huset også!



2 kommentarer:

Ingeborg B. Hansen sa...

Då kan eg helse frå Njærheim og fortelje at det er heimepåska, sakn av hytte men likevel godt med ferie her også.

Unknown sa...

Heimepåske er ikke så dumt alllikevel. Har fått unna mye her i huset. Så er det jo kjekt å være hjemme med familie og naboer. Nå har vi fått fyr på stampen, så nå blir det påskebad også! Kos deg heima, på ferie frå storbyen!